Wszystkie moje koleżanki są na permanentnej diecie. Tego nie zjedzą bo tłuste. Po osiemnastej już jeść nie można, a mięso traktują jako zło konieczne.

Czym je gościć kiedy wpadają po wieczornym lub porannym biegu?

Poniżej kilka fajnych, lekkich, pożywnych sałatek.

Moja ulubiona to carpaccio z buraka z kozim serem 🙂

CARPACCIO Z BURAKA Z KOZIM SEREM, RUKOLĄ I SŁONECZNIKIEM

 

Składniki:

2 średniej wielkości buraki
rukola
ser kozi
słonecznik
oliwa z oliwek
pieprz
ocet balsamiczny

 

P1040164

Przygotowanie:

W wodzie gotujemy buraka, spokojnie można zrobić to dzień wcześniej. Obieramy ze skóry i kroimy w cienkie plastry jak carpaccio. Układamy na talerzy, posypujemy serem, rukolą i uprażonym słonecznikiem. Zalewamy oliwą i octem balsamico, pieprzymy.

P1040169

CAPRESE CZYLI MOZZARELLA Z POMIDORAMI

 

Składniki:

opakowanie mozzarelli
pomidory
świeża bazylia
pieprz
oliwa
sól

 

IMG_1237

 

Przygotowanie:

Pomidory kroimy w niezbyt cienkie krążki, tak samo mozzarelle i wszystko przekładamy naprzemiennie. Całość polewamy delikatnie oliwą, solimy i pieprzymy. Dekorujemy listkami bazylii.

JAPOŃSKA SAŁATKA Z GLONÓW WAKAME

 

Składniki:

garść suszonych glonów
woda
ocet ryżowy
cukier puder
sezam

 

null

 

Przygotowanie:

Glony namaczamy w wodzie przez około 15 minut, a następnie odcedzamy z nadmiaru wody.

P1040171

 

Przygotujemy zalewę: 3 łyżki octu, 1 łyżka cukru pudru. Mieszamy i zalewamy glony. Na patelni prażymy sezam. Posypujemy nim sałatkę.

 

P1040178